English 
Français

Tuesday, November 19 / 9:00 AM - 10:30 AM

Session 35
Initiatives Promoting the use of Census Data in Africa

Chair: Richard Marcoux, Université de Laval
Discussant: Jean-François Kobiane, ISSP

1. L'utilisation des micro-données de recensements pour estimer les flux migratoires en Afrique : procédures de calculs et modélisation.*Philippe Bocquier, Université Catholique de Louvain; Momath Cisse, Agence Nationale de la Statistique et de la Démographie (ANSD); Yannik Schenk, Université catholique de Louvain.

2. IPUMS Approach to Harmonizing International Census and Survey MicrodataLara Cleveland, University of Minnesota; Matthew Sobek, University of Minnesota.

3. Cartographie De La Pauvreté Non Monétaire Dans Le District D’abidjan, À Partir Du Rgph 2014 De La Côte D’ivoire*Doria Deza, Institut National de la Statistique, Côte d'Ivoire.

4. Etudier l’hétérogénéité des territoires nationaux à partir des données de recensement : L’exemple de la non scolarisation des enfants en Afrique*Valerie Golaz, INED; Sidy Boly, INSTAT; Adjibou Barry, Agence Nationale de la Statistique et de la Démographie (ANSD); Christian Kakuba, Makerere University, Centre for Population and Applied Statistics; Dramane Boly, Institut Supérieur des Sciences de la Population (ISSP); Rakotomanana Faly, INSTAT; Coulibali Aminata, INSTAT; Ravelo Arsène, INSTAT; Frédérique Andriamaro, Université Catholique de Madagascar; Valérie Delaunay, Institut de Recherche pour le Développement (IRD); Richard Marcoux, Université de Laval.

Click on a name for contact information
Click on a title to see the abstract

 Other sessions on New Methods of Analysis and New Forms of Data